Konflikthåndtering og uddannelse hos APCOA PARKING

/arkiv-laes-mere/konflikthaandtering-og-uddannelse-hos-apcoa-parking/

APCOA PARKING har i mange år afholdt sin egen uddannelse- og træningsforløb af nyansatte parkeringsservicemedarbejdere, der udfører parkeringskontrol under brandet EuroPark. Udover obligatorisk uddannelse og træning har der de seneste år været ekstra fokus på konflikthåndtering og her er APCOA PARKING gået nye veje.

Skuespil og konflikthåndtering
APCOA PARKING har sammen med teatertruppen TeaterTurnAround arrangeret et kursus, hvor man ved hjælp af skuespillere prøver at skabe så realistiske konfliktsituationer som muligt. Medarbejderne står overfor skuespillerne og skal på bedste vis håndtere den konfliktsituation, som skuespilleren skaber. Efterfølgende evalueres situationen med de øvrige på holdet og medarbejderne får på den måde en række værktøjer, de kan bruge, hvis konflikten eller noget tilsvarende skulle opstå i virkeligheden.

Kurset har vist sig at være mere effektiv end traditionelle kurser, fordi medarbejderne under næsten realistisk men stadig kontrollerede forhold kan mærke, hvordan de reagerer i en konfliktsituation og bruge nye teknikker til at håndtere situationen.

En god investering
Kurserne kører løbende og på den måde gennemgår alle parkeringsservicemedarbejdere kurset, hvilket medarbejderne sætter stor pris på og APCOA PARKING ser det som en god investering. En investering der er med til at sætte en rigtig høj og ensartet standard, hvilket også kommer kunderne og bilisterne til gode, fordi parkeringsservicemedarbejderne agerer langt mere professionelt og med respekt for de mennesker, de omgås.

Se indslaget som TV2Fyn bragt, da konflikthåndteringskurset foregik i Odense i juni måned 2013. Klik her for se indslaget.

Uddannelse og træning som P-servicemedarbejdere
I APCOA PARKING er det vigtigt, at medarbejderne har den bedste uddannelse og de rigtige værktøjer til at varetage jobbet. Alle parkeringsservicemedarbejderne der bliver ansat indgår fra første dag i en intern uddannelses- og træningsforløb, der indeholder både teori og praktik.

APCOA PARKING har udviklet en teoribog, som medarbejderne undervises i og derudover er de nyansatte ude på parkeringskontrol med kollegaer, som har gennemgået en yderligere træning for at kunne oplære nye medarbejdere. Forløbet afsluttes altid med en prøve og en samlet evaluering af den enkelte medarbejder i forhold til jobbet.

Alle parkeringsservicemedarbejderne skal gennemgå og bestå det interne uddannelses- og træningsforløb før de på egen hånd må foretage parkeringskontrol på de parkeringspladser, som APCOA PARKING administrerer. Inden for det første år vil medarbejderne derudover også deltage i ovennævnte konflikthåndteringskursus.

Førstehjælpskurser
Udover den obligatoriske uddannelse og de løbende kurser, der dygtiggør medarbejderne i deres daglige arbejde, tilbyder APCOA PARKING også medarbejderne et kursus i førstehjælp. Kurset er frivilligt men er et tilbud til den enkelte medarbejder og specielt parkeringsservicemedarbejderne kan få brug for førstehjælp, når de færdes ude på parkeringspladser og gader, hvor der er mange mennesker og biler.

Tilbage