Om- og tilbygning af P-anlæg tæt på afslutning

/arkiv-laes-mere/om-og-tilbygning-af-p-anlaeg-taet-paa-afslutning/

Efter 60 hektiske dage, er om og tilbygning af P- anlægget i Billund Lufthavn, tæt på afslutning.

Så tæt på, at det meste af de nye arealer allerede er taget i brug her, hvor det første større ryk ind af ferierende gæster ventes at rejse ud af Billund.

Den større om- og tilbygning betyder at den samlede parkeringskapacitet kommer op på ikke mindre end 12.500 pladser, og dermed bliver P- anlægget et af Danmarks største.

Om- og tilbygningen skulle således sikre, P- pladser, til alle de næste par år.
Om- og tilbygningen betyder bl.a. at der bliver udvidet med flere P- områder således det færdige anlæg vi komme til at bestå af 10 P- områder fra P1- til P9, samt P- huset der har en samlet kapacitet på 1200 P- pladser.

Dele af det tidligere P6, er i forbindelse med ombygningen, blevet opdelt i mindre områder, bl.a. for at gøre overskueligheden betydeligt lettere end tidligere, hvor det ofte har taget lang tid at finde sin bil efter endt rejse da området har været meget stort.

Hvert område får egen farve og benævnelse, der hele vejen igennem vil hænge sammen med P- billetter, P- husker og den øvrige skiltning på parkeringsanlægget.

For at gøre brugen af shuttle bussen mere attraktivt er der blevet etableret en decideret shuttle bus ring vej og 6 nye stoppesteder langs denne rute.
Videoovervågningen er blevet udbygget, og der er i denne forbindelse blevet anvendt den absolut nyeste teknologi, der bl.a. betyder at vi med den særdeles høje billede kvalitet, kan aflæse nr. plader i en afstand helt ud på 500 mtr.  

Den kommende periode vil blive anvendt til at finpudse detaljer på det nye anlæg, hvorfor der vil foregå nogle arbejder den kommende periode, der dog på ingen måde vi genere trafikken til og fra P- anlægget.

Ønsker man et overblik over de nye P- forhold, priser m.m. er det altid en god ide at besøge Billund Lufthavns hjemmeside på bll.dk, hvor der kan læses meget mere om disse forhold. Et besøg værd da, man dermed allerede inden ankomst til Billund Lufthavn, har indsigt i P- forholdene.

Ligeledes er man altid velkommen til at kontakte LufthavnsParkering´s døgnbemandede vagtcentral på 75 35 40 33, for yderligere oplysninger.

Læs mere

Udvidelse og ny teknologi i Billund Lufthavn

/arkiv-laes-mere/udvidelse-og-ny-teknologi-i-billund-lufthavn/

Lufthavnsparkering i Billund, som er en del af APCOA PARKING, har siden starten af 2013 haft gang i en masse nye spændende tiltag. Parkeringsforholdene forberedes ved udvidelse samt ved at indføre ny teknologi i form af nummerpladegenkendelse, hvilket alt sammen gør parkeringen lettere og mere bekvemt.

Lufthavnsparkering i Billund, som er en del af APCOA PARKING, har siden starten af 2013 haft gang i en masse nye spændende tiltag. Parkeringsforholdene forberedes ved udvidelse samt ved at indføre ny teknologi i form af nummerpladegenkendelse, hvilket alt sammen gør parkeringen lettere og mere bekvemt.

12.500 parkeringspladser
Først og fremmest udvides parkeringsarealerne i Billund Lufthavn, så der til sommerferien er omkring 12.500 parkeringspladser i forhold til de nuværende 10.500 pladser. Udover flere parkeringspladser vil der også blive fortaget en række forbedringer, såsom bedre belysning, bedre belægning og bedre forhold for Shuttlebussen, der kører bilisterne til og fra lufthavnsbygningen.

Bilens nummerplade giver adgang
Lufthavnsparkeringen forsøger hele tiden at tilpasse sig bilisternes ønsker og et af ønsker er at gøre betaling let og bekvemt. Derfor arbejdes der intenst med indførelsen af en ny betalingsform via genkendelse af bilens nummerplade.

Nummerpladegenkendelse fungerer på den måde, at bilistens laver en oprettelse og registrerer bilens nummerplade i systemet sammen med en række andre oplysninger. Ved indkørslen aflæses bilens nummerplade automatisk af et specielt kamera og ved de biler, der er tilmeldt systemet, vil bommen gå op og bilisten kører herefter ind og parkere. Efter endt parkering kører bilisten blot mod udkørslen og endnu en gang aflæses nummerpladen automatisk og bommen går op. Herefter kan bilisten kan køre ud og systemet sørger selv for at beregne betalingen ved at sammenholde indkørselstids- og udkørselspunktet.

Læs mere

Konflikthåndtering og uddannelse hos APCOA PARKING

/arkiv-laes-mere/konflikthaandtering-og-uddannelse-hos-apcoa-parking/

APCOA PARKING har i mange år afholdt sin egen uddannelse- og træningsforløb af nyansatte parkeringsservicemedarbejdere, der udfører parkeringskontrol under brandet EuroPark. Udover obligatorisk uddannelse og træning har der de seneste år været ekstra fokus på konflikthåndtering og her er APCOA PARKING gået nye veje.

Skuespil og konflikthåndtering
APCOA PARKING har sammen med teatertruppen TeaterTurnAround arrangeret et kursus, hvor man ved hjælp af skuespillere prøver at skabe så realistiske konfliktsituationer som muligt. Medarbejderne står overfor skuespillerne og skal på bedste vis håndtere den konfliktsituation, som skuespilleren skaber. Efterfølgende evalueres situationen med de øvrige på holdet og medarbejderne får på den måde en række værktøjer, de kan bruge, hvis konflikten eller noget tilsvarende skulle opstå i virkeligheden.

Kurset har vist sig at være mere effektiv end traditionelle kurser, fordi medarbejderne under næsten realistisk men stadig kontrollerede forhold kan mærke, hvordan de reagerer i en konfliktsituation og bruge nye teknikker til at håndtere situationen.

En god investering
Kurserne kører løbende og på den måde gennemgår alle parkeringsservicemedarbejdere kurset, hvilket medarbejderne sætter stor pris på og APCOA PARKING ser det som en god investering. En investering der er med til at sætte en rigtig høj og ensartet standard, hvilket også kommer kunderne og bilisterne til gode, fordi parkeringsservicemedarbejderne agerer langt mere professionelt og med respekt for de mennesker, de omgås.

Se indslaget som TV2Fyn bragt, da konflikthåndteringskurset foregik i Odense i juni måned 2013. Klik her for se indslaget.

Uddannelse og træning som P-servicemedarbejdere
I APCOA PARKING er det vigtigt, at medarbejderne har den bedste uddannelse og de rigtige værktøjer til at varetage jobbet. Alle parkeringsservicemedarbejderne der bliver ansat indgår fra første dag i en intern uddannelses- og træningsforløb, der indeholder både teori og praktik.

APCOA PARKING har udviklet en teoribog, som medarbejderne undervises i og derudover er de nyansatte ude på parkeringskontrol med kollegaer, som har gennemgået en yderligere træning for at kunne oplære nye medarbejdere. Forløbet afsluttes altid med en prøve og en samlet evaluering af den enkelte medarbejder i forhold til jobbet.

Alle parkeringsservicemedarbejderne skal gennemgå og bestå det interne uddannelses- og træningsforløb før de på egen hånd må foretage parkeringskontrol på de parkeringspladser, som APCOA PARKING administrerer. Inden for det første år vil medarbejderne derudover også deltage i ovennævnte konflikthåndteringskursus.

Førstehjælpskurser
Udover den obligatoriske uddannelse og de løbende kurser, der dygtiggør medarbejderne i deres daglige arbejde, tilbyder APCOA PARKING også medarbejderne et kursus i førstehjælp. Kurset er frivilligt men er et tilbud til den enkelte medarbejder og specielt parkeringsservicemedarbejderne kan få brug for førstehjælp, når de færdes ude på parkeringspladser og gader, hvor der er mange mennesker og biler.

Læs mere

Erhvervsejendomsmesse - COPSUM2013

/arkiv-laes-mere/erhvervsejendomsmesse-copsum2013/

APCOA PARKING deltog på Copenhagen Property Summit 2013, som er en ny erhvervsejendomsmesse arrangeret af ByensEjendom. COPSUM 2013 er bygget op om et klassisk messekoncept kombineret med et konferencekoncept med daglige konferencer om ejendomsmarkedets vigtigste emner.

Messe og konference
I løbet af de 2 dage som messen varede, blev der afholdt 20 konferencer i 5 konferencesale. Her blev der sat fokus på ejendomsmarkedet i Danmark og Norden indenfor emner såsom byplanlægning, ejendomsudvikling og rådgivning.

APCOA PARKING og EuroSmartView på COPSUM2013
Både APCOA PARKING og EuroSmartView deltog med hver sin stand, som udstiller på COPSUM 2013. APCOA PARKING præsenterede sit nye navn samt de nye parkeringsløsninger, som virksomheden vil kunne tilbyde kunder fremover. EuroSmartView præsenterede det unikke videoovervågnings- og analyseværktøj, hvor hærværk og indbrud kan opdages før og mens det sker.

Læs mere om EuroSmartView og se blandt andet præsentationsvideoen. Klik her

København set fra en båd
I forbindelse med COPSUM havde APCOA PARKING inviteret en række kunder på en bådtur. Gæsterne blev afhentet ved COPSUM og heldigvis viste vejret sig fra den pæne side så det blev en flot tur, hvor der var rig mulighed for at nyde synet af København fra vandet.  Efter en god middag og nogle hyggelige timer blev gæsterne sejlet tilbage. En vellykket og hyggelig tur for både gæster og medarbejdere.

Læs mere

TrygFondens Familiehus på Skejby sygehus

/arkiv-laes-mere/trygfondens-familiehus-paa-skejby-sygehus/

APCOA PARKING støtter i 2013 TrygFondens Familiehus. TrygFondens Familiehus er for alle familier med langtidsindlagte børn på Aarhus Universitetshospital. Familiehuset samler familien (mor, far, søskende og evt. bedsteforældre), og giver dem mulighed for at leve så normalt som muligt under barnets indlæggelse.
TrygFondens Familiehus er en selvejende institution under Region Midtjylland.

 Familiehuset åbnede i maj 2012 med officiel indvielse d. 30.maj med deltagelse af Hendes Kongelige Højhed Kronprinsesse Mary.

APCOA PARKING støtter familiehuset ved at sponsere et af værelserne i 2013.

Læs mere

EUROPARK skifter navn til APCOA PARKING

/arkiv-laes-mere/europark-skifter-navn-til-apcoa-parking/

Fra 1. maj 2013 vil EuroPark Danmark A/S officielt skifte navn til APCOA PARKING Danmark A/S.

Danmarks største udbyder af parkeringsløsninger, EuroPark A/S, ændrer navn til APCOA PARKING Danmark A/S. Navneændringen er et led i en lancering af en ny strategi hos alle APCOA PARKING´s 12 europæiske datterselskaber. Danske EuroPark blev en del af APCOA koncernen allerede i 2000.

En del af den nye strategi er et markant større fokus på synergierne ved et øget samarbejde landene imellem. Samarbejdet foregår under et nyt fælles logo og navn - APCOA PARKING.

Nye muligheder og stadig nummer 1
Navneændringen i den danske del af APCOA PARKING bliver fulgt op af en ny strategisk tilgang, som i korte træk betyder, at APCOA PARKING i endnu højere grad end i dag vil tilbyde parkeringsløsninger, som fokuserer på service og tager udgangspunkt i bilisternes behov. Som et eksempel har APCOA PARKING i Danmark netop lanceret en app, der gør mobilbetalt parkering enkelt og overskueligt. Se www.mobilparkering.dk.

”Grundejere, ejendomsselskaber, byer og kommuner er i stigende grad blevet opmærksomme på de fordele der er ved at lade deres parkeringsområder blive håndteret professionelt af en virksomhed med mere end fyrre års erfaring. Sidste år blev vores vækst forstærket af standardiserede processer og en veltilrettelagt forretningsmodel. Med dette udgangspunkt udvider vi i øjeblikket vores lederposition på det europæiske parkeringsmarked. Vores forretningspartnere anerkender, at vi er parkeringsspecialisterne med den specifikke know how, der kan skabe en god forretning, bedre service og sikkerhed samt ordentlige trafik- og adgangsforhold for kunderne.” siger Ralf Bender, CEO i APCOA PARKING Group.

Med den nye strategi sikrer vi, at APCOA PARKING kan bevare sin status som nummer 1 i parkeringsbranchen - ikke kun i Danmark, men i hele Europa.

EuroPark fortsætter som et produktnavn
Navneændringen betyder ikke, at EuroPark-navnet forsvinder i Danmark. EuroPark-navnet vil fortsætte som et produktnavn og blive en del af APCOA PARKING’s produktportefølje. EuroPark navnet har gennem årtier været synonym med effektiv og professionel parkeringsservice i både Danmark, Norge og Sverige. Derfor videreføre vi navnet i fremtiden blandt andet ved, at personalet, der udfører parkeringskontrol, stadig vil bære navnet EuroPark på deres uniformer. De store kompetencer og erfaringer, der er opbygget i Norden indenfor parkeringskontrol, bliver nu implementeret som en del af APCOA PARKING’s forretning i det øvrige Europa.

APCOA PARKING i fremtiden
Navnændringen har ikke betydning for vores samarbejde med dig som kunde. De nuværende kontrakter vil fortsætte, og vi vil stadig yde den samme gode service, som vi er kendt for. Alt vil fortsætte som hidtil.

I fremtiden vil APCOA PARKING Danmark kunne tilbyde langt bedre skræddersyede løsninger indenfor parkering og beslægtede områder. Samtidig vil vi kunne tilbyde de bedste og mest kundevenlige løsninger i parkeringsbranchen.

Det er vores vision som nummer 1 i branchen - nu og i fremtiden. Som APCOA PARKING’s motto siger: ”We know how”.

Læs mere